Oficiální obchod
0
Celkový: 0
Sorting: Výchozí nastavení

Hrazdy

Hrazdy jsou jedny z nejběžnějších a nejdostupnějších pomůcek pro posilování s vlastní vahou. Nezaberou moc místa, jsou jednoduché, cenově dostupné a velice efektivní.

Na hrazdy narazíte ve fitness centru a stále častěji i na venkovních workoutových hřištích, kde jsou volně dostupné pro všechny. Tato skvělá pomůcka pro silové cvičení je vhodná do každé domácnosti, jakkoli velké. A pokud máte zahradu, venkovní hrazda potěší nejen fitness nadšence, ale i děti.

Pravidelným cvičením zlepšíte kondici a zpevníte se. Pro posilování svalů horní poloviny těla je hrazda přímo fantastická. Výsledky jsou navíc vidět poměrně rychle. Vše v pohodlí domova, bez zbytečného dojíždění a časového tlaku. Hrazda nezabere moc místa, je skladná, k použití kdykoli a ke cvičení si můžete pustit třeba oblíbenou hudbu.


Cvičení s vlastní vahou

Na hrazdě je skvělé, že ke cvičení nejsou nutné žádné další pomůcky. Nepotřebujete speciální nástavce, programy, složité mechanismy ani moc prostoru. Při pravidelném tréninku navíc budete mít kromě vypracované postavy také lepší držení těla a silnější úchop, což se může hodit při dalších silových sportech. Cvičení na hrazdě posílí funkční sílu a při správném provádění cviků také stabilizační svaly, což může pomoci při dlouhodobých problémech se zády.

Cviky vypadají snadno, ale je zapotřebí dělat je technicky skutečně správně, aby fungovaly a měly požadovaný efekt. Trénink se dá zcela přizpůsobit vaší úrovni. K dispozici máte různé typy závaží, které vám cviky trochu ztíží, stejně jako posilovací guma, pokud je třeba cvičení trochu odlehčit. Jestliže jste začátečník, je ideální zajít nejdřív do fitness centra. Až budete vědět, jak správně cvičit a jaká hrazda vám vyhovuje, můžete si ji pořídit domů.

Hrazdy a bradla

Občas lidé hrazdy a bradla zaměňují, přitom jde o dva různé nástroje. Hrazda má jednu tyč, na které cvičíte pomocí přítahů. Bradla mají dvě horizontální tyče, které jsou vedle sebe umístěné na určitou vzdálenost. Cvičí se na nich trochu jinak a zabírají při tom jiné svaly. Jsou robustnější, složitější a prostorově náročnější. Bradla jsou víc spojována s gymnastickým než domácím cvičením. Samozřejmě lze pořídit i kombinaci hrazdy-bradla, ale konstrukce je to potom větší a najdete ji spíše ve fitcentru než v domácnostech.

Jaké hrazdy na shyby pořídit?

Při výběru si určitě promyslete, jaké možnosti upevnění doma máte, kolik máte prostoru a jakou výbavu vyžadujete. Nezapomeňte zohlednit také vaši výšku a váhu. Důležitá je i nosnost a kvalita použitého materiálu, třeba protiskluzová úprava je perfektní pro aktivní sportovce.

Hrazdy mohou být doplněny kladkami a mít více druhů úchopů. Také je můžeme rozdělit podle typu cvičení, ke kterému jsou určeny:

- gymnastické hrazdy – s možností připevnit gymnastické kruhy

- multifunkční hrazdy – skvělé nejen pro posilování, ale i pro zlepšení celé kondice a pohyblivosti

- posilovací desky – vhodné k silovému tréninku určitých vybraných partií

Rozdílné možnosti ukotvení

Tyto silové nástroje jsou perfektní především díky své nenáročnosti, a to jak finanční, tak prostorové. Můžeme je rozdělit podle způsobu ukotvení, jinak řečeno podle toho, kam hrazdu chcete dát. Pojďme si představit základní druhy hrazd.

Hrazda do dveří

Velmi účinná a praktická. Aplikuje se buď roztažením, nebo pověšením za zárubně dveří. Je možné si pořídit buď jednoduchou teleskopickou hrazdu, nebo multifunkční s více úchyty. Největšími výhodami tohoto typu je nízká cena a snadná montáž. Problémem může být možnost poškození zárubní dveří.

Pokud máte doma žebřiny, dají se využít pro zavěšení, ale pokud ne, je zbytečné je kupovat.

Hrazda nástěnná

Je ideální jako hrazda na shyby a přítahy. Připevňuje se maticemi do zdi a je velmi praktická, bezpečná a skladná. Některé typy nástěnných hrazd umožňují měnit úhel a vzdálenost úchopů, takže jsou nastavitelné podle vašich preferencí. Jsou robustnější a mají vyšší nosnost. Jsou vhodné i pro jedince s větší hmotností.

Hrazda na strop

Tyto pomůcky jsou velmi podobné nástěnným hrazdám, jen se musí dávat pozor na pořádné ukotvení, aby nedošlo k úrazu. Tento typ může mít více úchopů, a proto může být trénink o něco intenzivnější.

Hrazda volně stojící

Je robustnější a slouží k posilování celého těla. Nemusí se připevňovat, je velmi stabilní sama o sobě. Vhodná pro různorodé cviky a posilování. Je třeba mít pro ni dostatek místa. Máte-li doma plovoucí podlahu, můžete si pořídit speciální podložky zabraňující jejímu poškození.

Více Schovat

Favorites