Z nebe padá sníh a akce na Mikuláše! -15 % na vybrané produkty Prohlédněte si
Oficiální obchod
0
Celková cena: 0
Vytvořeno

28 Zář 2022

V kategoriích

Domácí fitness trénink / Příslušenství fitness / Gymnastické míče

Můžete trénovat s fitness míčem během těhotenství?

Během porodu se žena věnuje fyzické námaze, která se dá přirovnat k běhu maratonu. Žádný ze soutěžících na takovou vzdálenost si neumí představit účast v soutěži bez předchozí přípravy. Měsíce pracují na vytrvalosti a síle svého těla. Právě tyto schopnosti jim pomohou dokončit běh. Pokud se brzy stanete mámou, musíte se na to připravit. Cvičení s fitness míčem je náš návrh!

cvičení v těhotenství

Proč by žena měla cvičit během těhotenství?

Trénink v těhotenství má ženě především poskytnout úlevu, připravit ji na porod a další mateřství. Z těchto důvodů je třeba jednat ve třech oblastech:

  • vytrvalost (příprava těla na další fáze těhotenství a pak samotný porod),
  • uvědomělost (učení se vlastního těla a jeho reakce na čas porodu),
  • sílu (nabírání svalové hmoty potřebné k nošení děťátka a plnění úkolů budoucí maminky).

Jaké svaly cvičit v těhotenství?

Jak plynou týdny těhotenství, vaše břicho je stále obtížnější. Tím se u těhotné ženy posouvá těžiště dopředu. Prohlubuje se zakřivení páteře v bederní a krční páteři. Nohy také snášejí velkou zátěž, protože musí nést kila navíc. Namáhané svaly se napínají, což jim způsobuje bolest. Právě tyto tvrdé a zdánlivě nehybné části těla by měly být během tréninku uvolněny.

Na druhé straně stojí za to posílit oslabené části těla. V tomto případě budou dobře fungovat všeobecná rozvojová cvičení, která zahrnují ruce, záda, nohy a hýždě. Fitness míč je dokonalým vybavením pro uvolnění a posílení svalů!

Jaké jsou výhody cvičení s fitness míčem během těhotenství?

Cvičení s fitness míčem je jednou z nejoblíbenějších aktivit budoucích maminek. Provádění tohoto typu tréninku má mnoho výhod pro průběh těhotenství a šestinedělí. Zároveň je tento typ tréninku vnímán jako velmi příjemný. Kromě uvolnění a posílení vhodných svalových skupin má trénink na fitness míči vliv na fungování jiných systémů. Cvičení stimuluje srdce a plíce. Zlepšuje se tak krevní oběh a přísun kyslíku do vnitřních orgánů a miminka. Během tréninku se vyplavují endorfiny, tedy hormony štěstí. Jejich přítomnost zlepšuje náladu těhotné ženy.

fitness míč

Příklady relaxačních cvičení s fitness míčem

Relaxační cvičení pro těhotné jsou založena na pozicích, které zasáhnou nejvíce napjaté svaly. Jedním z cviků pro uvolnění bederní páteře, boků a nohou je prokrvení beder v sedě na míči.

Vhodné cviky pro uvolnění krční páteře jsou mimo jiné: úklony hlavy do stran a záklon hlavy k hrudní kosti. Výchozí pozice pro cvičení je sed na míči. Pro uvolnění napjatých zádových svalů můžete provést boční ohyby trupu. Toto cvičení má dvě verze: ve stoje, s míčem nahoře a v sedě na míči.

Příklady posilovacích cvičení s fitness míčem

Když pracujete na posilování svalů v těhotenství, můžete dělat cvičení, která zapojují více svalových skupin. Pro posílení oslabených nohou a rukou bude vhodným cvikem dřep se zvedáním míče vzhůru. Podobný tréninkový efekt se dosáhne při výpadech s pohybem míče dopředu.

Oslabený hýždě lze zpevnit například zvedáním boků nahoru na bázi míče. Při tomto cviku se navíc tvaruje rovnováha těla, neboť míč neposkytuje stabilní povrch.

Pokud jste těhotná a máte od lékaře zelenou na cvičení, gymnastické míče Hop-Sport čekají právě na vás! Pečujte o své tělo pravidelným tréninkem a posilujte jej ještě před narozením miminka!

Favorites