Z nebe padá sníh a akce na Mikuláše! -15 % na vybrané produkty Prohlédněte si
Oficiální obchod
0
Celková cena: 0
Vytvořeno

28 Zář 2022

V kategoriích

Nákupní průvodce / Fitness zařízení / Rotopedy

aktívny senior

Pohybová aktivita seniorů

Každý z nás ví, že cvičení má příznivý vliv na zdraví. Ne každý si ovšem uvědomuje, že fyzická aktivita je pro každého bez ohledu na věk. Na Slovensku se frekvence fyzické aktivity s věkem snižuje. Starší si stěžují na nedostatek síly a tvrdí, že pohyb a cvičení jsou doménou mladších. Nic nemůže být vadnější! Začít s pravidelným cvičením i po šedesátce prospívá zdraví a zlepšuje kondici!
Pravidelný trénink pomáhá udržovat zdravé kosti. V důsledku toho se snižuje pravděpodobnost zlomenin, například bederní kosti nebo páteře. Cvičení přispívá k nárůstu svalové hmoty, díky čemuž se udržuje i správná tělesná hmotnost. Tělo je výkonnější a každodenní činnosti se stávají jednodušší. Cvičení navíc pozitivně ovlivňuje pohyblivost kloubů a posiluje je.

Další výhodou fyzické aktivity u seniorů je snížení rizika kardiovaskulárních onemocnění, cukrovky II. typu a deprese. Fyzická aktivita je vědecky prokázaným faktorem prevence rakoviny.

Pravidelné cvičení pomáhá předcházet nemocem, protože:

  • snížit hladinu tukové tkáně,
  • udržovat svalovou hmotu,
  • udržovat správnou hladinu cholesterolu,
  • nižší krevní tlak,
  • zlepšit průtok krve přes orgány.

Mohou starší lidé cvičit na rotopedu?

Často se stává, že senioři vzhledem ke svému aktuálnímu zdravotnímu stavu nevyužívají fyzickou aktivitu. Věří, že mají chronická onemocnění a jsou zcela diskvalifikováni z jakéhokoli úsilí. Toto uvažování není správné. Se správným výběrem cviků podle vlastních schopností můžete trénovat beze strachu.

WHO, tedy Světová zdravotnická organizace, doporučuje seniorům, aby týdně věnovali stejné množství fyzické aktivity jako dospělí. Námaha by proto měla trvat alespoň 150 minut týdně. To znamená přibližně 30 minut fyzické aktivity denně po dobu 5 dnů. Tempo cvičení by mělo být udržováno v mírném tempu.

Rotoped je výborná pomůcka na cvičení pro seniory. Má napodobovat jízdu na běžném kole, díky čemuž je cvičení na něm mimořádně intuitivní. Kolo je díky své konstrukci velmi bezpečným zařízením, jelikož nepřetěžuje klouby. Jeho jednoduchá struktura znamená, že jej může používat prakticky každý bez ohledu na jeho zkušenosti. Rotopedy mají navíc možnost přizpůsobit tempo cvičení a odolnost individuálním fyzickým podmínkám. Kromě toho existují horizontální verze zařízení, které jsou přizpůsobeny lidem s problémy se zády.

aktivní senior

Trénink pro seniora na rotopedu

Základním tréninkem seniora na rotopedu je kardio. Vyznačuje se udržováním stejného tempa cvičení během celého cvičení. Je důležité, aby se vaše srdeční frekvence udržovala na úrovni 50–80 % maximální srdeční frekvence. Dá se měřit pomocí senzorů umístěných na rukojetích kola.

Podobně jako u cyklistiky v terénu se do pohybu zapojí zejména svaly na nohou a břiše. Právě tyto partie těla se posílí nejvíc.

Z tréninku na stacionárním kole by však měli rezignovat lidé, kteří bojují s velmi těžkými onemocněními pohybového aparátu, plic a srdce. Před prvním tréninkem se vyplatí poradit se s lékařem, který zjistí případné kontraindikace cvičení.

Rotoped pro seniora – který si vybrat?

Tréninkový rotoped se základní konstrukcí sestává z několika prvků:

  • rám, na kterém je sedadlo umístěno,
  • systém pohonu s pedály, který umožňuje pohyb stroje,
  • obrazovka monitorování těla,
  • regulační mechanismy,
  • úchyty na držení.
Jednotlivé modely rotopedů se mohou od sebe lišit, a to jak od výše zmíněných prvky a doplňkovými funkcemi. Na trhu prodeje fitness zařízení je několik typů stacionárních kol. Ty obsahují: Vertikální rotoped

během tréninku umožňuje udržovat držení těla podobné tomu, které udržujeme při jízdě na běžném kole. Pro mnoho lidí se tento typ zařízení ukazuje jako nejlepší volba. Pro lidi, kteří bojují s problémy se zády, se však nucené držení těla může ukázat jako příliš zatěžující. V tomto případě je lepší volbou recumbent. Je navržen tak, aby se záda pohodlně opírala o opěradlo a celé cvičení bylo možné provádět vsedě nebo vleže.

Cyklotrenažéry jsou zase určeny pro sportovní ježdění. Taková výbava dokonale simuluje jízdu na profesionálním silničním kole v terénu. Je určena pro profesionální sportovce a cyklisty.

Při výběru stacionárního kola pro seniory je nejdůležitější vybrat si model, který zajistí pohodlnou polohu při cvičení. Důležité je, aby bylo vybavení přizpůsobeno schopnostem a kondici cvičence. Některým se podaří úspěšně cvičit na spinningových modelech, jiným bude stačit mnohem stabilnější poloha těla, kterou zajistí horizontální modely.

Je také důležité, aby zařízení mělo pevnou konstrukci. Právě tento prvek zajišťuje bezpečnost při tréninku.

Při rozhodování o koupi rotopedu je třeba si dát pozor i na možnost jeho složení a přepravy. V ideálním případě lze konstrukci zařízení složit nebo přesunout pomocí rukojetí nebo pohodlných transportních válečků. Stacionární kolo tak budeme moci využívat iv malých bytech.

Rotoped Xbike

Rotoped Xbike - recenze

Jedním z bezpečnějších modelů rotopedu pro seniory je Xbike HS-3010X Grix z nabídky prodejny Hop-Sport. Má sedátko s nastavitelnou zádovou opěrkou, která poskytuje přirozené vyrovnání páteře, a tím výrazně zlepšuje komfort tréninku. Sedlo je vyrobeno z hrubého materiálu odolného vůči oděrům a mechanickému poškození. Navíc je příjemný na dotek a ani při dlouhých trénincích nepociťujete nepohodlí.

Kromě toho má kolo Xbike moderní a odolnou konstrukci. Vhodná konstrukce stroje zajišťuje stabilizaci, která je při tréninku mimořádně důležitá. Pedály mají neklouzavý povrch a upevněný uzamykací pásek. Díky tomu se noha při cvičení nesklouzne ze stroje.

Úroveň odporu Xbike HS-3010X Grix je rychlá a snadno ovladatelná. To vám umožní přesně přizpůsobit intenzitu námahy vašim potřebám. Pokročilý počítač měří nejdůležitější parametry jako čas, rychlost, vzdálenost a puls.

Expandéry jsou užitečným funkčním doplňkem. Díky nim procvičíte kromě svalů nohou také horní partie těla. Cviky spočívají v natahování linií, lze je provádět za jízdy nebo jako samostatnou tréninkovou jednotku. Expandéry fungují velmi dobře pro rozvoj svalů hrudníku, zad a rukou.

Rotoped Xbike Hop-Sport se ideálně hodí pro domácí použití. Má rozkládací funkci, takže jej můžeme použít i v malém obytném prostoru. Skládání kola je intuitivní a nevyžaduje velkou sílu. Xbike je vybaven speciálními transportními válečky, které pomáhají přemístit stroj na jiné místo bez poškození nebo poškrábání povrchu podlahy.

Favorites