Oficiální obchod
0
Celkový: 0
V kategoriích

Blog / Bedýnky na cvičení

V posledních letech se jóga stává velmi populární. Pokud si chcete vyzkoušet i tuto formu pohybu, přečtěte si náš článek. Vysvětlujeme výhody jógy a ve kterých případech byste se jí měli vzdát.

Čím je jóga?

Jóga není jen cvičení, je to součást umění sebezdokonalování a vnitřního rozvoje. Je to jeden ze šesti systémů indické filozofie, který kombinuje vztah mezi tělem a myslí. Jóga není jen trénink těla, ale i forma duchovní disciplíny a dodržování platných etických zásad. V Evropě se to omezilo pouze na soubor fyzických a duševních cvičení, jejichž hlavním úkolem je zlepšit zdraví.

Existuje mnoho stylů jógy, nejoblíbenější jsou Ashtanga, Winyasa, Hatha Yoga, Jin Yoga, Iyengar Yoga. V Evropě je nejpopulárnější formou jógy B.K.S. Iyengar. V této podobě jsou nejdůležitější aspekty zaměřené na tělo a polohy při cvičení. Při tomto druhu jógy se jako doplněk používají řemeny, bloky na jógu, lana a speciální podložky na jógu. To vše usnadňuje získání správné polohy během cvičení. Důležité je, že všechny styly mají společné znaky. Hlavním poselstvím jógy je jednota člověka s ostatními lidmi a celým světem.

Maty do jogi Hop-Sport

Jaké výhody přináší jóga?

Cvičení jógy nám umožňuje zvyšovat množství energie, zlepšovat náladu a je také velmi dobré pro lepší spánek. Díky gymnastice je tělo efektivněji, zlepšuje se schopnost udržovat rovnováhu, stabilitu a koordinaci. Jóga poskytuje úlevu od bolesti zad způsobené sedavým životním stylem a také snižuje napětí a bolesti hlavy. Jóga pomůže při různých problémech pohybového aparátu, ale ortopedické problémy nevyléčí.

Dýchací techniky jógy snižují napětí a úzkost, usnadňují usínání, pomáhají bojovat s posttraumatickým stresem a jsou také užitečné při léčbě astmatu a bolesti během léčby. Jóga posiluje svaly, uvolňuje je a pomáhá vyrovnávat srdeční frekvenci a krevní tlak. Zvyšuje kvalitu života minimalizací stresu a pomáhá bojovat proti depresi.

Kontraindikace pro cvičení jógy

Cvičení jógy se nedoporučuje při:

  • chronická bolest zad
  • nadváha,
  • provedené operace,
  • vážné choroby - pokud nemáme jednotlivé třídy, kde trenér vybírá tréninky podle našich možností,
  • vážně posturální chyby

Během tréninku by měly být obezřetné zejména těhotné ženy, lidé s glaukomem, hypertenzí nebo ischiasem. Úpravou cviků minimalizujete riziko úraz

Jak cvičit jógu?

První tréninky by určitě měli probíhat pod dohledem instruktora nebo trenéra. Kvalitní podložky na jógu budou nezbytné. Cviky provádíme postupně a postupně přecházíme do dalších úrovní obtížnosti. Určitě nesmíte hned dělat složité pozice, protože tak si můžeme rychle ublížit.

Vyzkoušejte podložky na jógu z obchodu Hop-Sport a vyberte si ten správný model! Přejděte do obchodu >>

Oblíbené