Oficiální obchod
0
Celkový: 0
Vytvořeno

04 Bře 2019

V kategoriích

Blog / Lavice / Běžecké pásy

Pokud už máte dost monotonních a namáhavých cvičení v posilovně, vyzkoušejte trénink crossfit. Podívejte se s námi jak vypadá crossfit a ve kterých případech je doporučován.

Běžecké pásy

Crossfit - Co to je?

Crossfit je tréninkovým programem pro sportovce ale i začatkujíci bez zdravotních potíži. Je to docela náročný trénink, ve kterém úroveň obtížnosti si můžete nastavit podle Vašich možnosti. Při tomto tréninku zaměstnáváte celé tělo od svalů zad, přes svaly hrudi, břicha, rukou, nohou až po hýždě. Tento typ tréninku přináší rychlý a viditelný efekt v podobě lepší postavy. Tento trénink ale není tak jednoduchý, protože vyžaduje od Vás hodně odhodlání a sebeovládání.

Crossfit znamená rovněž různorodnost cvičení, takže určitě se nebudete nudit. Tento trénink zahrnuje plavání, běhání, dřepy s činkami, vzpírání, sedy-lehy, kliky, cvičení s posilovacím kladivem, házení medicinbalem a mnoho dalších.

Crossfit - jak trénovat?

Posilovací lavice

Správně crossfit by měl trvat alespoň tři dny. Každý den intenzivní trénink by měl trvat alespoň 20 minut. Před tím je ale nutná 15 minutová rozcvička a po něm se doporučuje také 10 minut protahovacích cvičení. Každý druh cvičení by měl trvat alespoň 2 minuty. Po náročném cvičení provádíme ty méně náročnější, abychom nezaměstnávali pořád ty stejné svaly. Po 3 dnech si děláme 1 den pauzu od cvičení.

Crossfit je možno cvičit pod dohledem profesionálního trenéra v posilovně. Ale samozřejmě je můžete dělat i doma, ale v tomto případě je třeba prokázat hodně odhodlání a motivaci k regulárnímu tréninku. Nevýhodou cvičení bez dohledu trenéra může být také to, že nemá kto kontrolovat správnost Vašeho tréninku. 

Crossfit - stojí za to?

Výhodou tohoto tréninku jsou efekty, jako třeba: postupné zvyšování výdrže, pružnosti, síly, kardiorespirační vytrvalosti, rychlosti, rovnováhy a zručnosti, ale také přesnosti a koordinaci pohybových schopností.Důležité je také to, že takto můžeme trénovat v různých místech, také mimo domov. Jedná se o krátkodobý a zajímavý trénink pro lidi bez zdravotních problému. Třeba také pamatovat na to, že při takto intenzivním a rychlém tréninku je vyšší riziko úrazu.

Crossfit - kontraindikace

Lidé trpící chronickými nemocemi, kardiovaskulární chorobou či obezitou by se měli nejdřív poradit se svým lékařem aby ten zkontroloval, zda takový trénink není pro člověka moc riskantní.

Pokud jste ale zcela zdraví, chcete zlepšit svou postavu, zvýšit výdrž a sílu svalů, můžete si tento druh tréninku směle vyzkoušet. Tento trénink je nejlépe začít v posilovně, pod pohledem profesionálního trenéra. Až později, po získání zkušenosti a zlepšení kondice, je dobré pokračovat už doma. V tu chvíli máme už základní informace o tom, jak správně cvičit a jakým chybám se vyhýbat, abyste dosáhli vysněné postavy a udrželi ji co nejdéle.

Potřebujete něco abyste mohli efektivně trénovat crossfit? Navštivte naše stránky e-shopu na hop-sport.cz a vyberte si co potřebujete!