Oficiální obchod
0
Celkový: 0
V kategoriích

Blog / Osy k činkám

Jakou tyč zvolit na trénink?

 

Každý člověk, který začal své dobrodružství tréninkem, objeví královnu volných vah - velkou činku! Je to úžasná výbava, díky které posílíme každou svalovou partii těla. Činky a tyče se používají u každého typu tréninku! Ať už jde o tvarování svalstva, zbavení se tukové tkáně nebo trénování svalové vytrvalosti.

 

 

Hmotnost tyčeje obvykle 15kg nebo 20kg. Závisí to hlavně od její délky, tloušťky a z jakého materiálu je vyrobena, zatímco lomená a silně lomená tyč váží 10 - 11 kg. Použitím tohoto zařízení v tréninku můžeme snadno přizpůsobit zátěž našim silovým schopnostem přidáním nebo zmenšením hmotnosti. Stojí za zmínku, že tyč vydrží i velmi velkou váhu. Rovné tyče značky Hop-sport vydrží zátěž i více než 300 kg! Na trhu jsou dostupné i kotouče.

Značka Hop-Sport nabízí široký sortiment kotoučů - od 1,25 kg do 25 kg. Kotouče mají rozdílnou velikost otvoru, což umožňuje jejich naložení na vaši tyč nebo hřídel.


Škála tyčí a hřídelí je opravdu široká! Rozlišují se délkou a tvarem. Rozlišujeme hlavně: rovnou tyč, jemně ohýbané a silně ohýbané tyč.

 

I přesto, že jemně a silně ohýbaná tyč jsou podobné, mají různé využití. Některé nám pomohou tvarovat biceps, jiné budou vynikající pro cviky zahrnující triceps (svaly tricepsu) a další pomohou posílit ramenní svaly (ramenní a ramenní svaly).

Rovné tyče jsou vhodné na dřepy, mrtvé tahy nebo cviky na lavici, veslování a vytlačování (hip-thrust).


 Níže najdete příkladové cvičení s tyčemi a informace o svalech, které jsou zapojeny do práce.



 

Rovná tyč:


1) dřepy s tyčou na ramenech

pracují tyto svaly: svaly čtyřhlavého svalu, extenzory páteře, břišní svaly a svaly podkolenní šlachy


2) dřepy s tyčou “front squat”

Při tomto druhu dřepů pracují čtyřhlavé svaly více než v klasických dřepech s velkou činkou na zádech.

Kromě toho samozřejmě fungují i gluteální svaly, extenzory páteře, břišní svaly a svaly podkolenní šlachy.

3) mŕtvy tah "klasický"

pracují svaly svaly: gluteální svaly, bicepsové stehenní svaly, kvadricepsové svaly, extenzory páteře, trapezius a břišní svaly

4) mrtvy tah  “rumunský”

pracují svaly: gluteální svaly, bicepsové svaly stehen a svaly zad.

5) mŕtvy tah "sumo"

Při tomto typu mrtvého tahu zapojujeme do práce gluteální svaly, kvadricepsy, stehenní adduktory a zádové svaly.

6) vytlačování na lavici

pracují svaly: pectoralis major, pectoralis minor, triceps brachii, přední deltový sval a zubatý přední sval.

7) vytlačování na rovné lavici

pracují svaly: hlavní prsní sval, hlavně jeho klíční kosti, a přední deltové svaly, jakož i triceps brachii a malý prsní sval.


8) vytlačováni tyče nad hlavu ve stoje

pracují svaly: deltový sval, hlavně jeho střední a přední část, klíční kost hlavního prsního svalu, tricepsový sval ramena



 
Jemně ohýbaná tyč


1) ohýbání předloktí

pracují svaly: biceps brachii, brachialis svaly a svaly předloktí


2) francouzské ohýbání

Toto cvičení se může provádět ve stoje nebo vleže.

pracují svaly: tricepsový sval ramen a svaly předloktí


3) zdvihy

pracují svaly: deltový sval (hlavně boční aktón), trapézový sval zad a paralelogramový sval

 

 

Silně ohýbaná tyč


díky svému tvaru zapojuje do práce svaly ještě intenzivněji.

1) ohýbání 

pracují svaly: bicepsový sval ramene, brachiální sval a svaly předloktí


2) vytlačování na rovné lavici

pracují svaly: prsní sval, deltový sval a tricepsový sval

Favorites